fbpx

Årsregnskabet 2021 og 2022 Guidance

Facebook
Twitter
LinkedIn

Impero – Compliance. Simplified. kommer i dagens regnskab for 2021 ud med en annual recurring revenue (ARR) på DKK 18,3 millioner svarende til en vækst på 45% sammenholdt med 2020. Dette ligger helt på linje med Imperos senest kommunikerede forventninger om en ARR i den nedre ende af intervallet på mellem DKK 18-19,5 millioner.

Læs hele regnskabet her: https://impero.com/wp-content/uploads/2022/03/Impero-Annual-Report-2021.pdf

Nyt i regnskabet er, at Impero øger transparensen og viser, at 47% af selskabets ARR kommer fra udenlandske markeder (38% i 2020). Impero står særligt stærk i DACH regionen (Tyskland, Østrig og Schweiz), hvor selskabet voksede ARR med 91% i 2021. 17 ud af i alt 33 nye kunder kommer fra DACH, herunder meget store virksomheder såsom thyssenkrupp og Siemens Energy.

Med fokus på vigtige SaaS metrics har Impero øget net ARR retention rate (NRR) fra 107% i 2020 til 114% i 2021, herunder er opsalg til eksisterende kunder på 20%, mens churn rate er på 6%. Dette understøtter selskabets fokus på ”land & expand” med opsalg til større kunder. Den gennemsnitlige ARR per kunde (ARPA) er også steget fra ca. DKK 136.000 i 2020 til ca. DKK 160.000 i 2021. Samtidig angiver Impero, at det tager omkring et år for at få omkostningerne til en ny kunde dækket, hvilket understøtter Imperos skalering og investeringer i nye kunder.

EBITDA lander på DKK -14,8 millioner i 2021. Dette svarer nogenlunde til cash flow fra driften på DKK -12,4 millioner samt investeringer i immaterielle aktiver på DKK -2,2 millioner.

Ved udgangen af 2022 guider Impero ARR i niveauet DKK 26-29 millioner svarende til en vækst på mellem 42% og 58%. EBITDA ventes at lande på mellem DKK -22 millioner og DKK -18 millioner i 2022 som følge af fortsatte investeringer og skalering af organisationen.  

HC Andersen Capital modtager betaling fra Impero for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Kasper Lihn kl. 13:20 d. 22-03-2022.